8 نکته پیشگیری از بروز خفگی در کودک حین غذا خوردن مادری مثل فرشته ها

استاد حاج

۸ نکته پیشگیری از بروز خفگی در کودک حین غذا خوردن مادری مثل فرشته ها

۱۹ مرداد ۱۳۹۷

۸ نکته پیشگیری از بروز خفگی در کودک حین غذا خوردن

شاید در مراقبت از کودکان خود مقالات و مطالب زیادی را مطالعه کرده باشیم اما در این مقاله کوتاه به طور مختصر به برخی نکات مهم در خصوص پیشگیری از خفگی کودکان شیرخوار و نوپا که معمولا توجه زیادی به آن ها نمی شود، اشاره می کنیم.

۱٫ شکلات های سفت و جویدنی را از غذای کودک خود حذف کنید.

کودکان هنوز به درستی نمی دانند که چطور شکلات های سفت را بجوند و ببلعند. متاسفانه بسیاری از آن ها هنگام جویدن این نوع شکلات ها، در صورت پرت شدن حواس شان یا در دهان گذاشتن تکه ای بزرگ در خطر خفه شدن قرار می گیرند.

۲٫ تکه های بزرگ میوه و سبزیجات به کودکان نخورانید.

میوه جات و سبزیجات را برای کودک نوپای خود خرد کنید تا راحت تر بجوند و ببلعند و برای کودکان زیر ۹ ماه، آن ها را پوره کنید.

۳٫ گوشت، پنیر و دیگر مواد غذایی را تکه تکه کنید.

کودکان زیر ۹ ماه باید گوشت و پنیر پوره شده بخورند. به کودکان نوپا گوشت و پنیر را به صورت ریز شده بدهید تا راحت جویده شوند.

۴٫ هسته ذرت بوداده را بردارید.

هنگام رفتن به سینما و پارک و یا در منزل در صورت تهیه ذرت بوداده، حواس تان به هسته آن باشد. کودک شما توانایی جویدن آن را ندارد.

۵٫ گوشت را از استخوان جدا کنید.

گوشت را با استخوان در مقابل کودک خود قرار ندهید. گوشت را با دقت از استخوان جدا کرده و به طور کاملا ریز شده به کودک خود بخورانید.

۶٫ پیش از سن ۵ سالگی از دادن آدامس به کودک خودداری کنید.

حتی در سنین بالاتر نیز کودک نباید در هنگام تمرین، دویدن و فعالیت های ورزشی آدامس بجود.

۷٫ آجیل را به صورت خمیرشده به کودک خود بدهید.

کره های بادام زمینی زیادی در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر خلاقیت داشته باشید، دستورالعمل های جالبی برای تهیه انواع کره از آجیل وجود دارد.

۸٫ کودک خود را تشویق کنید که با ولع غذا نخورد.

بیشتر کودکان سعی می کنند که لقمه های بزرگ یا چند لقمه را با هم در دهان خود بگذارند.